23 Şubat 2021 Salı

PES6 için Yüz yapımı Türkçe Anlatım

Yüz yapmaya heveslendiğimde Türkçe kaynak bulmakta epeyce zorlandım ve kendi öğrendiklerimi birleştirip buradan paylaşarak başka yüz yapmak isteyen oyunculara kaynak sağlamak istedim. Öncelikle bilgisayarınızda tabi ki kitserver’a sahip PES6’nın kurulu olması gerekli. Bu oyuna yeni yüzler yapabilmeniz için Blender(bendeki 2.67a sürümü) ve Photoshop programlarını indirip bilgisayarınıza yükleyin. Blender programı kurulduktan sonra programın dosyalarında küçük bir değişiklik yaparak blender’ı Pes’teki yüzlere göre uyumlu hale getireceğiz. Bu değişikliğin nasıl yapılacağı ve indirmeniz gereken dosyalar alttaki videoda ve onun açıklamasında mevcut(linki kopyalayıp youtube'a gidin) https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=kphqOiW1bEk&fbclid=IwAR2tCrkLebdYhDbvVn8H4lqrjjtxbzq6nEQNTCPLnhnVbWWTd1rZ3a2lz-E&ab_channel=Alexis Yüz modelleme işini hızlandırmak için iyi bir altlık seçmeniz önemli. Eğer internette, yapmak istediğiniz futbolcunun ten rengine ve saç modeline benzer bir oyuncu yüzüne rastlarsanız onu indirip işe başlayabilirsiniz. HD olarak hazırlanmış yüzleri indirmenizi tavsiye ederim. Bir yüz dosyasının HD olup olmadığını anlamak için indirdiğinizde içinden çıkan yüze ait PNG dosyasının(maskeye benzer yayvan bir kafa) kulakları olup olmadığına bakmanız yeterli. Kulaklar ve dişler varsa HD bir yüz indirmişsinizdir.(Ben Welinton yüzü yapmak için Punisher’ın yaptığı Maxence yüzünü altlık olarak kullanacağım çünkü adam benziyor).
Şimdi bilgisayarınızda dağınık olmaması için bir klasör açıp dosya adına çalışacağımız futbolcunun ismini verelim. Bu klasörün içerisine yeni üç klasör daha ekleyelim. Bunlar; face, hair ve jpg olsun. Face ve hair klasörlerine indirdiğiniz örnek yüze ait face ve hair dosyalarını atın. *Önemli: Aynı yüze ait bin dosyası ve png dosyası aynı klasörde olmalı. Yine aynı saça ait bin dosyası ve png dosyası da yine aynı hair dosyasında olmalı. Yani PNG farklı yerde bin farklı yerde olursa sorun yaşarsınız.
Hatta dosyanın adını değiştirip kendi yapacağınız oyuncunun adını yazın ki karışmasın, ben Welinton yaptım. Ama unutmayın "bin ve png" her iki dosya için de aynı adı yapacaksınız.
Şimdi jpg klasörümüzü doldurmak için internette biraz gezinme zamanı. Google görseller, oyuncunun instagram hesabı, twitter’da paylaşılan medyalar… oyuncunun adını yazarak arama yapabileceğiniz çok yer var. Burda önemli olan tam ön profilden ve tam yan profilden, doğru ışıkta çekilmiş net fotoğraflar bulmak. Bulduğunuz kaliteli fotoğrafları jpg klasörüne kaydedin. Görseller hazırsa artık photoshopta kaplama dosyamızı işlemeye geçebiliriz. Face klasöründeki PNG dosyasını photoshopta açalım. Yeni bir layer açıp göz ağız ve burun kısımlarını renkli bir şekilde işaretleyelim.
Daha sonra jpg klasörüne gelip ön profilden çekilmiş olan fotoğrafı photoshopta açalım ve yanlarda kulak hizasını üstten saça kadar olan kısmı ve alttan da çeneye kadar olan yüzeyi kapsayacak şekilde seçip kopyalayalım.
Kopyaladığımız yüzü önceden açtığımız PNG’de renkli layer’ımızın altına yapıştıralım. Bu renkli işaretleri kullanarak yüzü doğru yerine oturtmaya çalışacağız.
Orta kısımda işimiz bitince aynı işlemi yüzün yan kısımları için bulduğumuz diğer fotoğraflarla devam ettirelim. Ne kadar iyi detaylar bulursak o kadar gerçekçi bir sonuç ortaya çıkacağı için yanak, sakal, yüzdeki çizgiler… hepsini dahil etmeye çalışalım. Altlıktaki ten rengi ile eklediğimiz fotoğrafın ten rengi arasında ton farkı olacaktır. Photoshoptaki renk ayarlama yöntemlerini kullanarak fotoğrafı arka plana daha uyumlu hale getirelim ve fotoğrafın sınır çizgilerini silgi yardımıyla yumuşatalım.
Maskemiz bitince tabiki göz ve ağıza çizdiğimiz layer’a gerek kalmayacağı için onu kapatarak son halini png olarak kaydedelim. PNG dosyamızın ve bin dosyamızın aynı isimli olması gerektiğini unutmayın. Artık Blender’da çalışmaya geçebiliriz. Blender kısayolunu sağ tıklayarak yönetici olarak çalıştır’ı seçmemiz gerekli aksi halde program hata verecektir. Daha sonra ekranın en sağında Game menüsünden PES6’yı seçeceğiz. Daha sonra hemen altta bulunan "face bin file" menüsünde klasör simgesini tıklayıp face bin dosyamızı bilgisayardan bulup "accept"i tıklıyoruz.
Hemen ardından import face seçeneğini tıklayınca yukardakine benzer bik ekran gelmeli. Düzenleme yapmamıza imkan verecek noktaları aktifleştirmek için önce klavyenizde "tab" tuşuna basın. Önce tüm noktalar seçilmiş yani turuncu renkte görünecektir. Klavyeden "A" ya basarsanız bu görünüm normale döner çünkü seçim iptal edilir. Blender'da çalışacağımız ortam iki ekranlı bir sisteme sahip. Sağ tarafı harita sol tarafı üç boyutlu yer küre gibi düşünebilirsiniz. Düzenlemeye ekranın sağından yani haritadan başlıyoruz. Bu ekranda ağız köşesi fotoğraftaki ağızla, gözler gözlerle... çakışsın diye, noktaları seçerek fotoğraftaki doğru yerlerine taşıyacağız. Bu seçimi yaparken klavyede "B" ye basın, yanlış seçerseniz "A" ile iptal edin. Taşıma işlemini de fare ile yapacaksınız. B'yi kullanarak seçim yapma işini alışkanlık haline getirmezseniz modelleme kısmında takılabilirsiniz.
Haritadaki düzenleme bitince soldaki modelimiz nispeten daha düzgün hale gelecektir ama hala üzerinde çalışılması gerekli altta da gördüğünüz gibi. Sonraki adımımız ekranın sol tarafında olacak.
Yukarıda işaret ettiğim yerdeki +'ya tıklayın ekranın ortasına yeni bir menü gelecek. Bu menünün altlarına doğru Background images seçeneğini göreceksiniz. Onu işaretleyip üçgen kısmına tıklayarak içine girin. Add Image düğmesi gelecektir ona tıklayın. Bu defa da altta "Open" düğmesi gelecek, onu da tıklayıp bilgisayarınızda önceden oluşturduğumuz jpg klasörünü bulun ve futbolcuya ait ön profil resmini seçin.
Yukarda altını çizdiğim X-Y-size ile ilgili ayarları değiştirerek fotoğrafla modeli çakıştırmaya çalışın. Bunu yaparken referans noktanız futbolcunun boyun ve kafa birleşim arasındaki nokta olmalı. Boyun birleşim hizasındaki noktalarımız sabit kalmalı aksi taktirde final ürünümüzün boynunda bazı aksaklıklar oluşabilir. Sonraki adım yine fotoğrafa göre noktaları birleştirme işi. Bu defa üç boyutlu bir modele taşıma yapsak da mantık aynı. B ile seçim yap. Fare ile taşı. A ile seçimi iptal et. Gözler, burun, ağız... hepsi için ayarlama yapın.
Bu işlem bitince modelimiz önden benzer bir hale geldi artık yan profile geçebiliriz.
Bu aşamada Blender'da işinize yarayacak bazı klavye kısayollarını söylemem gerekli. NumPad'de 1 ön profilden bakmanızı, 3 sağ profilden bakmanızı, 7 tepeden bakmanızı sağlar. Aynı şekilde Ctrl ile birlikte bu numaralara bastığınızda 180 derece ters açıdan bakarsınız. Yani 3 sağ profilden bakmanızı sağlarken, ctrl+3'de sol profilden bakmanızı sağlar. (Bir de eğer bu açılardan birinden bakmıyorsak arkaplan resmini göremeyiz) Şimdi 3'e basalım alttakine benzer bir ekran gelmeli.
Ön profilde yaptığımız işi tekrarlayacağız ama tabi göz simgesini kapatarak eklediğimiz ilk arkaplan resmini kapatalım. Add Image'e tekrar tıklayalım. Yine open'a basalım ve bu defa futbolcunun yan profilden çekilmiş fotoğrafını açalım. Aynı nokta taşıma işlemlerini bu açıda da yaptığımızda model hemen hemen hazır duruma gelecektir.
Yüz dosyamız hazır. En sağda "Hair bin file" yazan menüde klasör simgesine basıp hair dosyamızı da aynı yüz için yaptıklarımızı yaparak açalım. Bu menünün aktif olması için modeldeki noktaların kapalı olması gerekli. Bu noktaları açıp kapatma işini klavyede"Tab" ile yapıyoruz.
Birleşim noktalarının kafayı saracak şekilde olmasına dikkat ederek saç dosyasını modelle örtüştürelim.
Yaptıklarımızı kaydetmek için sağdaki menüden "export hair" ve "export face" düğmelerine basmamız gerekli.
Ve yüz dosyamız hazır şimdi oyuna ekleyip keyfini çıkarma vakti. İyi şanslar dilerim.