20 Mayıs 2014 Salı

Biraz Ufak At

Minyatür at yapımı için malzemeler:
Aleminyum folyo, plastik yapıştırıcı, guaj boya, 0.1 uçlu rapido, çınar ağacı kozalağı, yapıştırıcı, sprey vernik.

Aşamalar;


1)Aleminyum folyo olarak çikolata ambalajı kullanabilirsiniz. Sonuçta çok büyük bir parçaya ihtiyacınız olmayacak. Önce düzeltip şekil vermeye müsait hale getirin.


2)At yapmanız şart değil. Şeklini vermek istediğiniz şeyin fiziğine göre aleminyum folyonun gerekli kısımlarını yırtabilirsiniz. Ben ata bir ayağı havada dengede tutma pozu verdirmek için biraz çaba harcadım.


3)Plastik yapıştırıcıyı bir kürdan ya da benzer bir nesne yardımıyla yavaşça folyoya sürün, aleminyum folyonun şeklinin bozulmamasına dikkat edin. İlk süreceğiniz kat çok düzgün olmayabilir, öncelikli amaç ince bir plastik tabaka oluşturmak. 45 dakika içerisinde kurumuş hale gelecektir.


4)Kuruyan plastik yapıştırıcı yüzeyindeki prüzleri düzeltmek için ikinci katı sürün, bu defa atın kas yapısı daha çok düşünülerek gerekli yere daha fazla yapıştırıcı kullanın. İki adımda yapmak kolaylık sağlayacak, yan yatırıp önce sağ taraf, sonra sağ kısım kuruyunca diğer yana çevirip sol taraf şekillendirilirse etrafa fazla yapıştırıcı bulaştırmadan iş tamamlanmış olur.


5)İkinci plastik katman da donduğunda isteğe göre renklendirme yapın. (Ben elimde guaj boya olduğu için onu kullandım ki aslında plastikle çok da uyum sağlamadı verniklenene kadar.) Burun kısmı ve altta kalan yerlerine pembe tonda açık renkler sürebilirsiniz.



6)Saç ve kuyruk kısımları için farklı malzeme de bulabilirsiniz, benim için bulması kolay olduğu için çınar kozalağının tüylerini kullandım. (nisan mayıs aylarında tohumlar yeni olgunlaşıp tüylü görünüm alıyor) Kahverenginden biraz daha açık bir renk istediğim için tüylere de beyaz guaj boya sürüp bir süre bekledim. Boya tüyleri birbirine yapışmasını da sağladığı için çalışmamı kolaylaştırdı, kullanırken tüyler dağılmadı. Gerektiği kadarını makasla kesip uhuyla heykelin üzerine yapıştırdım. (uhuyu sürerken yine kürdan kullanmanızı tavsiye ederim)


7)İnce uçlu rapido kaleminizle göz ve toynakları çizin. Açık alanda ince bir tabaka sprey vernik sıkıp kurumasını bekleyin. Bu kadar...
(polimer hamurla da benzer işler mümkün ancak bulması daha kolay malzemelerle fırın kullanmadan yapmak isteyenler için bu yol daha cazip gelebilir.)